Sprzedaż lub darowizna działki

  1. Numer księgi wieczystej,
  2. Podstawa nabycia, którą mogą być poniżej wskazane dokumenty:
    • wypis aktu notarialnego np. umowy sprzedaży, darowizny itp., 
    • odpis prawomocnego postanowienia sądu o stwierdzeniu nabycia spadku,
    • wypis zarejestrowanego aktu poświadczenia dziedziczenia,
    • jeśli przedmiot umowy został nabyty w drodze dziedziczenia, a także  w drodze umowy darowizny lub nieodpłatnego zniesienia współwłasności dokonanych po 1 stycznia 2007 r., niezbędne będzie przedłożenie zaświadczenia naczelnika właściwego urzędu skarbowego potwierdzające, że nabycie jest zwolnione od podatku, że należny podatek został zapłacony albo zobowiązanie podatkowe wygasło wskutek przedawnienia, albo zgodę naczelnika na zbycie przedmiotu umowy,
  1. dane osobowe strony nabywającej i strony zbywającej (imiona, nazwisko, imiona rodziców, stan cywilny, nr dowodu osobistego lub paszportu i termin ważności tych dokumentów, PESEL, adres zamieszkania), dodatkowo, w przypadku firm – numer KRS lub w przypadku osób wpisanych do ewidencji działalności gospodarczej – REGON, NIP,
  2. zaświadczenie o położeniu sprzedawanej nieruchomości w strefie rewitalizacji lub Specjalnej Strefie Rewitalizacji albo zaświadczenie o braku strefy rewitalizacji oraz Specjalnej Strefy Rewitalizacji,
  3. wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego o przeznaczeniu gruntu, a gdy nie został uchwalony – zaświadczenie o braku planu oraz decyzja o warunkach zabudowy (jeśli została wydana),
  4. wypis z rejestru gruntów (z adnotacją, że dokument przeznaczony jest do dokonywania wpisów w księdze wieczystej),
  5. zaświadczenie o tym, że nieruchomość nie została objęta uproszczonym planem urządzenia lasu ani inwentaryzacją stanu lasu, na podstawie której wydawana jest decyzja określająca zadania z zakresu gospodarki leśnej,
  6. oświadczenie banku o ustanowieniu hipoteki i o udzielonym kredycie – jeśli życzą sobie Państwo, aby wniosek o ustanowienie hipoteki złożył do sądu wieczystoksięgowego notariusz,
  7. wyrys z mapy ewidencyjnej – w przypadku, gdy działka zostanie odłączona do nowej lub innej księgi wieczystej (z adnotacją, że dokument przeznaczony jest do dokonywania wpisów w księdze wieczystej),
  8. ostateczna decyzja o podziale, a także wyciąg z wykazu zmian danych ewidencyjnych (gruntowych) oraz wypis z rejestru gruntów i wyrys z mapy ewidencyjnej dla działki odłączanej i dla pozostałych działek powstałych w wyniku podziału (z adnotacją, że dokumenty są przeznaczone do dokonywania wpisów w księdze wieczystej) – gdy działka powstała w wyniku podziału innej działki, a podział nie został jeszcze ujawniony w księdze wieczystej,
  9. zaświadczenie o braku osób  zameldowanych na pobyt stały lub czasowy pod adresem zbywanej nieruchomości.

Potrzebne dane:

  1. cena sprzedaży lub wartość rynkowa przedmiotu darowizny,
  2. termin wydania nieruchomości,
  3. termin i sposób zapłaty ceny sprzedaży, informacja o danym zadatku, a także numer rachunku bankowego, na który ma zostać przelana cena.
Black and White Premium WordPress Theme